Laatst bijgewerkt op: 05.06.2023 (version 1.0)
Algemene voorwaarden
Hieronder vindt je onze Algemene Voorwaarden. Deze zijn altijd van toepassing wanneer je onze Website gebruikt of een bestelling plaatst. De Algemene Voorwaarden bevatten belangrijke informatie voor je als koper. Lees deze daarom zorgvuldig door. Wij raden je ook aan deze voorwaarden op te slaan of af te drukken, zodat je ze later nog eens kunt nalezen.
Artikel 1. Definities
1.1. Go Tulip B.V.: gevestigd te Arnhem en ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder registratienummer 75554631, handelend onder de naam Go Tulip B.V.
1.2. Website: de website van Go Tulip B.V., die te raadplegen is via www.selana.nl en alle bijbehorende subdomeinen.
1.3. Klant: de klant die, al dan niet handelend in de uitoefening van een beroep of bedrijf, een Overeenkomst aangaat met Go Tulip B.V. en/of zich heeft geregistreerd op de Website.
1.4. Overeenkomst: elke overeenkomst of afspraak tussen Go Tulip B.V. en de Klant, waarvan de Algemene Voorwaarden integraal deel uitmaken.
1.5. Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden.
Artikel 2. Toepasselijkheid van de Algemene Voorwaarden
2.1. De Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, Overeenkomsten en leveringen van Go Tulip B.V., tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen.
2.2. Indien de klant in zijn order, bevestiging of kennisgeving bepalingen of voorwaarden opneemt die afwijken van of niet voorkomen in de algemene voorwaarden, zijn deze alleen bindend voor Go Tulip B.V. indien en voor zover deze uitdrukkelijk schriftelijk door Go Tulip B.V. zijn aanvaard.
2.3. Indien naast deze Algemene Voorwaarden ook specifieke product- of dienstvoorwaarden van toepassing zijn, zijn ook die voorwaarden van toepassing, maar in geval van tegenstrijdige voorwaarden kan de Klant altijd een beroep doen op de voor hem gunstigste bepaling.
Artikel 3. Prijzen en informatie
3.1. Alle prijzen die op de Website en in andere materialen van Go Tulip B.V. worden vermeld, zijn inclusief btw en, tenzij anders vermeld op de Website, andere door de overheid opgelegde heffingen.
3.2. Indien verzendkosten in rekening worden gebracht, wordt dit tijdig en duidelijk vermeld voordat de Overeenkomst wordt gesloten. Bovendien worden deze kosten apart weergegeven in het bestelproces.
3.3. De inhoud van de Website is met de grootste zorg samengesteld. Go Tulip B.V. kan echter niet garanderen dat alle informatie op de Website te allen tijde correct en volledig is. Alle prijzen en andere informatie op de Website en in andere materialen afkomstig van Go Tulip B.V zijn daarom onder voorbehoud van duidelijke programmeer- en typefouten.
3.4. Go Tulip B.V kan niet aansprakelijk worden gesteld voor (kleur)afwijkingen als gevolg van de kwaliteit van het beeldscherm.
Artikel 4. Totstandkoming van de overeenkomst
4.1. De overeenkomst komt tot stand op het moment dat de klant het aanbod van Go Tulip B.V. aanvaardt en voldoet aan de door Go Tulip B.V. gestelde voorwaarden.
4.2. Indien de klant het aanbod elektronisch heeft aanvaard, zal Go Tulip B.V. de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod onmiddellijk elektronisch bevestigen. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet is bevestigd, heeft de klant de mogelijkheid om de overeenkomst te ontbinden.
4.3. Indien blijkt dat de Klant bij het aanvaarden of anderszins aangaan van de Overeenkomst onjuiste informatie heeft verstrekt, heeft Go Tulip B.V. het recht om haar verplichting pas na ontvangst van de juiste informatie na te komen.
4.4. Go Tulip B.V kan zich binnen wettelijke kaders informeren of de Klant aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, maar ook over alle feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoorde totstandkoming van de Overeenkomst. Indien Go Tulip B.V op basis van dit onderzoek goede gronden heeft om de Overeenkomst niet aan te gaan, is zij gerechtigd een bestelling of verzoek met opgave van redenen te weigeren, dan wel aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden, zoals vooruitbetaling.
Artikel 5. Uitvoering van de overeenkomst
5.1. Zodra de bestelling door Go Tulip B.V is ontvangen, zal Go Tulip B.V de producten zo snel mogelijk verzenden met inachtneming van het bepaalde in lid 3 van dit artikel.
5.2. Go Tulip B.V. is gerechtigd derden in te schakelen bij de uitvoering van de verplichtingen die uit de overeenkomst voortvloeien.
5.3. Indien Go Tulip B.V. de producten niet binnen de overeengekomen termijn kan leveren, zal zij de klant hiervan op de hoogte stellen. In dat geval kan de klant instemmen met een nieuwe leveringsdatum of krijgt hij de mogelijkheid om de overeenkomst kosteloos te ontbinden.
5.4. Go Tulip B.V adviseert de Klant om de geleverde producten te inspecteren en eventuele gebreken binnen een redelijke termijn, bij voorkeur schriftelijk, te melden. Zie artikel 9 voor meer informatie over garantie en conformiteit.
5.5. Zodra de te leveren producten zijn afgeleverd op het opgegeven afleveradres, gaat het risico met betrekking tot deze producten over op de Klant. Indien uitdrukkelijk anders is overeengekomen, gaat het risico eerder over op de Klant. Indien de Klant besluit de producten af te halen, gaat het risico over bij de overdracht van de producten.
5.6. Go Tulip B.V heeft het recht om een soortgelijk product van vergelijkbare kwaliteit te leveren als het bestelde product, indien het bestelde product niet meer leverbaar is. De Klant heeft dan het recht om de Overeenkomst kosteloos te ontbinden en het product kosteloos te retourneren.
Artikel 6. Herroepingsrecht
6.1. Dit artikel is alleen van toepassing op de Klant die een natuurlijke persoon is en niet handelt in de uitoefening van zijn beroep of bedrijf.
6.2 De Klant heeft het recht om de op afstand met Go Tulip B.V. gesloten Overeenkomst binnen 14 dagen na ontvangst van het product zonder opgave van redenen kosteloos te ontbinden.
6.3. De termijn gaat in op de dag nadat de Klant, of een door hem vooraf aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of: indien de Klant meerdere producten in dezelfde bestelling heeft besteld: de dag waarop de Klant, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen; Als de levering van een product uit meerdere zendingen of delen bestaat: de dag waarop de Klant, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste deel heeft ontvangen;
In het geval van overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de klant, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.
6.4. De klant moet zelf de retourkosten dragen. Indien deze kosten hoger zijn dan het reguliere posttarief, zal Go Tulip B.V. een schatting van deze kosten verstrekken. De verzendkosten die de klant bij de aankoop van het product heeft gemaakt, zijn niet inbegrepen in de retourkosten en blijven voor rekening van de klant.
6.5. Binnen de in lid 1 genoemde herroepingstermijn zal de Klant zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. De Klant zal de verpakking alleen openen en het product alleen gebruiken voor zover dat nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van producten te controleren. Het uitgangspunt hierbij is dat deze controle niet verder mag gaan dan wat de Klant in een fysieke winkel zou kunnen doen.
6.6. De klant is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan wat in het vorige lid is toegestaan.
6.7. De klant kan de overeenkomst overeenkomstig de in artikel 6.2 genoemde termijn ontbinden door het modelformulier voor herroeping (digitaal) naar Go Tulip BV te sturen of door op een andere ondubbelzinnige wijze aan Go Tulip BV kenbaar te maken dat hij de aankoop annuleert. In geval van een digitale kennisgeving zal Go Tulip BV de ontvangst van die kennisgeving bevestigen. Na ontbinding heeft de klant 14 dagen de tijd om het product te retourneren. Het is ook mogelijk om het product onmiddellijk binnen de in lid 1 van dit artikel genoemde bedenktijd te retourneren, mits het modelformulier voor herroeping of een andere ondubbelzinnige verklaring van herroeping is bijgevoegd.
Producten kunnen worden geretourneerd naar: Admiralengracht 60-H, 1057 GB Amsterdam
6.8. Reeds (vooruit) betaalde bedragen door de Klant worden zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding van de Overeenkomst aan de Klant terugbetaald. Tenzij Go Tulip B.V. aanbiedt het product zelf op te halen, kan Go Tulip B.V. de betaling opschorten totdat Go Tulip B.V. het product heeft ontvangen of totdat de Klant aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, indien dit eerder is.
6.9. Informatie over het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht en de gewenste procedure wordt tijdig vóór het sluiten van de Overeenkomst duidelijk vermeld op de Website.
Artikel 7. Retourrecht voor zakelijke klanten
7.1. Het vorige artikel over het herroepingsrecht is van toepassing op zakelijke bestellingen, met dien verstande dat: Zakelijke klanten moeten de overeenkomst met Go Tulip B.V. binnen 14 dagen na ontvangst van het product ontbinden.
De zakelijke klant ontvangt het aankoopbedrag pas terug na ontvangst van de retourzending door Go Tulip BV. De klant is verantwoordelijk voor de retourzending en voor de kosten daarvan.
De zakelijke klant moet een ongebruikt product in onbeschadigde verpakking retourneren aan Go Tulip B.V. Als de zakelijke klant zich hier niet aan houdt, heeft Go Tulip B.V. het recht om een retourzending te weigeren of hiervoor reparatiekosten of schade in rekening te brengen.
Reeds (vooruit) betaalde bedragen door de zakelijke klant worden zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk 30 dagen na ontbinding van de overeenkomst en ontvangst van de retourzendingen door Go Tulip B.V. terugbetaald.
Artikel 8. Betaling
8.1. De Klant dient betalingen aan Go Tulip B.V. te verrichten overeenkomstig de betalingswijzen die zijn aangegeven in de bestelprocedure en eventueel op de Website. Go Tulip B.V. is vrij in haar keuze van betalingswijzen en deze kunnen ook van tijd tot tijd worden gewijzigd. In geval van betaling na levering heeft de Klant een betalingstermijn van 14 dagen, ingaande op de dag na levering.
8.2. Indien de Klant zijn betalingsverplichting(en) niet tijdig nakomt, nadat hij door Go Tulip B.V. in gebreke is gesteld en Go Tulip B.V. de Klant een termijn van 14 dagen heeft gegeven om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, is, indien binnen deze termijn van 14 dagen geen betaling heeft plaatsgevonden, is de wettelijke rente verschuldigd over het nog verschuldigde bedrag en is Go Tulip B.V. gerechtigd de door haar gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande bedragen tot € 2.500; 10% over de volgende € 2.500 en 5% over de volgende € 5.000, met een minimum van € 40. Go Tulip B.V. kan ten gunste van de Klant afwijken van de genoemde bedragen en percentages.
Artikel 9. Garantie en conformiteit
9.1. Dit artikel is alleen van toepassing indien er sprake is van een Klant die niet handelt in de uitoefening van zijn beroep of bedrijf. Indien Go Tulip B.V. een afzonderlijke garantie op de producten geeft, geldt deze voor alle soorten Klanten, onverminderd het zojuist genoemde.
9.2. Go Tulip B.V garandeert dat de producten voldoen aan de Overeenkomst, de in de aanbieding vermelde specificaties, de redelijke eisen van betrouwbaarheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van het sluiten van de Overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien uitdrukkelijk overeengekomen, garandeert Go Tulip B.V ook dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
9.3. Indien het geleverde product niet aan de Overeenkomst voldoet, dient de Klant Go Tulip B.V. binnen een redelijke termijn na ontdekking van het gebrek hiervan op de hoogte te stellen.
9.4. Indien Go Tulip B.V. de klacht gegrond acht, worden de betreffende producten na overleg met de Klant gerepareerd, vervangen of vergoed. Met inachtneming van het artikel betreffende aansprakelijkheid is de maximale vergoeding gelijk aan de door de Klant voor het product betaalde prijs.
Artikel 10. Garantie voor zakelijke aankopen
10.1. Go Tulip B.V. garandeert dat de producten voldoen aan de Overeenkomst, de in de aanbieding vermelde specificaties, de redelijke eisen van betrouwbaarheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van het sluiten van de Overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien uitdrukkelijk overeengekomen, garandeert Go Tulip B.V. ook dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik. Anders is het product geschikt voor normaal gebruik.
10.2. Indien het geleverde product bij levering niet aan de Overeenkomst voldoet, dient de Klant Go Tulip B.V. hiervan binnen een redelijke termijn na ontdekking van het gebrek op de hoogte te stellen.
10.3. Indien Go Tulip B.V. de klacht gegrond acht, worden de betreffende producten na overleg met de Klant gerepareerd, vervangen of (gedeeltelijk) vergoed.
Artikel 11. Klachtenprocedure
11.1. Indien de Klant een klacht heeft over een product (in overeenstemming met artikel 9) en/of over andere aspecten van de dienstverlening van Go Tulip B.V., kan hij een klacht indienen bij Go Tulip B.V. via telefoon, e-mail of post. Zie de contactgegevens onderaan de Algemene Voorwaarden.
11.2. Go Tulip B.V. zal de Klant zo spoedig mogelijk, maar in ieder geval binnen 5 dagen na ontvangst van de klacht, een reactie op zijn klacht geven. Indien het nog niet mogelijk is een inhoudelijke of definitieve reactie te geven, zal Go Tulip B.V. binnen 5 dagen na de ontvangst van de klacht, de klacht bevestigen en een indicatie geven van de termijn waarbinnen zij verwacht een inhoudelijke of definitieve reactie te geven op de klacht van Klant.
11.3. Klant die niet handelt in de uitoefening van zijn beroep of bedrijf kan ook een klacht indienen via het Europese geschillenbeslechtingsplatform, dat te bereiken is via http://ec.europa.eu/odr/.
Artikel 12. Aansprakelijkheid
12.1. Dit Artikel is slechts van toepassing indien Klant een natuurlijke of rechtspersoon is die handelt in de uitoefening van zijn beroep of bedrijf.
12.2. De totale aansprakelijkheid van Go Tulip B.V. jegens Klant wegens een toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de Overeenkomst is beperkt tot vergoeding van maximaal het bedrag van de voor die Overeenkomst bedongen prijs (inclusief btw).
12.3. De aansprakelijkheid van Go Tulip B.V. jegens Klant voor indirecte schade, daaronder in ieder geval – maar uitdrukkelijk niet uitsluitend – begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen, verlies van gegevens en schade door bedrijfsstagnatie, is uitgesloten.
12.4. Buiten de in de vorige twee leden van dit Artikel genoemde gevallen, rust op Go Tulip B.V. jegens Klant generlei aansprakelijkheid voor schadevergoeding, ongeacht de grond waarop een actie tot schadevergoeding zou worden gebaseerd. De in dit Artikel bedoelde beperkingen komen echter te vervallen indien en voor zover schade het gevolg is van opzet of grove schuld van Go Tulip B.V.
12.5. De aansprakelijkheid van Go Tulip B.V. jegens Klant wegens toerekenbare tekortkoming in de nakoming van een Overeenkomst ontstaat slechts indien Klant Go Tulip B.V. onverwijld en deugdelijk schriftelijk in gebreke stelt, stellende daarbij een redelijke termijn ter zuivering van de tekortkoming, en Go Tulip B.V. ook na die termijn in de nakoming van haar verplichtingen tekort blijft schieten. De ingebrekestelling dient een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming te bevatten, zodat Go Tulip B.V. in staat is adequaat te reageren.
12.6. Voorwaarde voor het ontstaan van enig recht op schadevergoeding is steeds dat Klant de schade zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen, na het ontstaan daarvan schriftelijk bij Go Tulip B.V. meldt.
12.7. In geval van overmacht is Go Tulip B.V. niet gehouden tot vergoeding van enige daardoor bij Klant ontstane schade.
Artikel 13. Persoonsgegevens
Go Tulip B.V. verwerkt de persoonsgegevens van Klant conform de op de Website gepubliceerde privacyverklaring.
Artikel 14. Slotbepalingen
14.1. Op de Overeenkomst is Nederlands recht van toepassing.
14.2. Voor zover door de regels van dwingend recht niet anders wordt voorgeschreven, zullen alle geschillen die mochten ontstaan naar aanleiding van de Overeenkomst worden voorgelegd aan de bevoegde Nederlandse rechter in het arrondissement waar Go Tulip B.V. gevestigd is.
14.3. Indien een bepaling in deze Algemene Voorwaarden nietig blijkt te zijn, tast dit niet de geldigheid van de gehele Algemene Voorwaarden aan. Partijen zullen in dat geval ter vervanging (een) nieuwe bepaling(en) vaststellen, waarmee zoveel als rechtens mogelijk is aan de bedoeling van de oorspronkelijke bepaling gestalte wordt gegeven.
14.4. Onder “schriftelijk” wordt in deze Algemene Voorwaarden ook communicatie per e-mail en fax verstaan, mits de identiteit van de afzender en de integriteit van de e-mail voldoende vaststaat.
Contactgegevens
Indien u na het lezen van deze Algemene Voorwaarden vragen, klachten of opmerkingen heeft, neem dan gerust schriftelijk of per e-mail contact met ons op.
Go Tulip B.V., Westervoortsedijk 73, 6827 AV, Arnhem
E-mail: support@selana.nl
KvK-nummer: 75554631
Btw-nummer: NL860322099B01
Have questions?
Contact us